Monday, March 2, 2009

Fwd : ISMA bersih dari kontroversi logo

Assalammualaikum dan Salam Sejahtera.

Sekian lama dalam kesibukan menyiapkan tugasan, saya sebagai penulis blog ISMA memohon maaf kerana 'melewatkan'proses mengemaskini tajuk-tajuk dalam blog ini. Sejak beberapa hari ini telah timbul isu 'menciplak logo' yang telah di tulis oleh seorang penulis bebas dari http://aizatdreamer.blogspot.com.

Saya mendapatkan penjelasan beliau dan telah berbincang mengenainya dan telah benjaya mendapat penyelesaian dalam krisis ini.

Dimaklumkan kepada semua, logo ISMA merupakan logo yang mirip dengan logo pro mahasiswa GM-UKM. Walaupun hal demikan,ia didapati tidak menggugat mana-mana parti atau pertubuhan yang ada di Malaysia ini, baik yang berdaftar atau tidak.

Saya sebagai wakil ISMA telah difahamkan bahawa pihak yang berkenaan dengan hati yang terbuka telah membenarkan kita menggunakan logo asas PRO MAHASISWA iaitu mempunyai bulatan+logo institut atau universiti dan satu lembaga manusia di hadapannya. Ia melambangkan perjuangan mahasiswa yang menuntut kebajikan dan hak yang seadilnya.

Kebenarannya adalah, logo yang digunakan adalah 'berasaskan' logo dan identiti PRO-Mahasiswa Nasional yang mana satu organisasi besar mahasiswa dalam negara yang bergiat aktif membela nasib mahasiswa di UKM,UM, UIAM dan UTM. Kesemuanya mendokong matlamat yang sama iaitu memperjuangkan hak mahasiswa.

Untuk pengetahuan semua, saya sebagai penulis blog ISMA, AJK Majlis Tertinggi dan Pemuda ISMA akan mengadakan satu mesyuarat mengenai cadangan penggabungan ISMA dengan Pertubuhan PRO-Mahasiswa Nasional. Kepentingannya, agar ISMA mempunyai suara yang lebih besar dan sokongan dalam menggerakkan manifesto dan visi yang diperjuangkan. Selain itu juga, ISMA akan mengadakan hubungan antara dua hala diantara persatuan pro-mahasiswa universiti yang terdekat contohnya Pro-Mahasiswa UTHM.

Berikut merupakan fwd yang bertajuk ISMA bersih dari kontroversi logo dan boleh dilawati di sini http://aizatdreamer.blogspot.com/2009/03/isma-bersih-dari-kontroversi-logo.html/

klik di sini

No comments:

Post a Comment